Lancering Nationale Omgevingsvisie

Hoe ziet Nederland er over 30 jaar uit?

 

In juni 2019 presenteerde minister Kajsa Ollongren het ontwerp van de Nationale Omgevingsvisie (NOVI) tijdens een feestelijke kick off in Expo Haarlemmermeer. Hiermee geeft het Rijk een langetermijnvisie op de toekomst en de ontwikkeling van de leefomgeving in Nederland. Een inspirerend evenement waarvoor Lindblom is samenwerking met Zootz de inhoudelijke invulling en LinkedIn-campagne verzorgden.

 
 

In juni 2019 presenteerde minister Kajsa Ollongren het ontwerp van de Nationale Omgevingsvisie (NOVI) tijdens een feestelijke kick off in Expo Haarlemmermeer. Hiermee geeft het Rijk een langetermijnvisie op de toekomst en de ontwikkeling van de leefomgeving in Nederland. Een inspirerend evenement waarvoor Lindblom is samenwerking met Zootz de inhoudelijke invulling en LinkedIn-campagne verzorgden.

 
 

Eventorganisatie


Hoe gaan we om met belangrijke opgaven zoals klimaatveranderingen, de energietransitie, bereikbaarheid en woningtekort? De NOVI gaat over de thema's van de toekomst. Meer dan 400 beleidsmakers en experts kwamen naar de Expohal Haarlemmermeer voor de kick-off. De dag werd afgetrapt met een documentaire over de #NOVI, waarna een inspirerende talkshow volgde onder leiding van Johan Overdevest en sprekers zoals klimaatspijbelaar Stijn Warmenhoven, jongeren van Youth for Climate en cranberryboer Bart Crouwers. Het middagprogramma stond in het teken van geslaagde projecten, discussies in de toekomsttheaters, ontspanning en lekker eten.
 
 

Regionale PR


Na de lancering van de NOVI werd het stuk ter inzage gelegd en konden inwoners van verschillende provincies hun zienswijze indienen. Om aandacht te vragen voor het belang van de Nationale Omgevingsvisie en de bijeenkomsten zette Lindblom een lokaal & regionaal PR & social media traject op. Dit leverde publiciteit op in diverse lokale en regionale media.
 
 

Geïnteresseerd?


Organiseer je een conferentie of een kleiner evenement en heb je hierbij ondersteuning nodig? Of wil je de publiciteit zoeken of jouw verhaal vertellen in de vorm van creatieve (social media) content?