Ervaringsdeskundigen schitteren in nieuwe toegankelijkheidscampagne
22/09/2021Zuidwest-speldje voor ‘de moeders van Vrederust’
11/05/2022Met je haren in de wind genieten van het unieke uitzicht op Scheveningen… Dat gun je iedereen! Dus ook mensen die niet of slecht kunnen zien.
Op de reling van De Pier komen teksten in braille die het unieke uitzicht beschrijven. Zo wordt het uitzicht (bijna letterlijk) voelbaar. En door het scannen van speciale QR-codes zijn de teksten ook te beluisteren. Braille op De Pier is onderdeel van de campagne Allemaal Haags. Deze campagne laat zien dat Den Haag een stad is waar iedereen ertoe doet.
Het eerste gedicht van stadsdichter Sjaak Kroes is in maart 2022 onthuld door de Haagse wethouder Toegankelijkheid, Kavita Parbhudayal, samen met cabaretier/schrijver Vincent Bijlo. Vincent Bijlo is zelf vanaf zijn geboorte blind. Deze zomer komen er meer beschrijvingen in braille bij. De Pier en de gemeente roepen iedereen op een eigen tekst in te sturen. Vertel hoe jij het uitzicht vanaf De Pier ziet, voelt of ervaart. En wie weet komt jouw tekst straks ook in braille op De Pier. Klik hier voor de voorwaarden en spelregels.
Over #AllemaalHaags
Eén op de vijf Hagenaars heeft een lichamelijke of verstandelijke beperking. Toch ondervindt een groot deel van hen problemen met de toegankelijkheid. De gemeente Den Haag vindt het belangrijk dat iedereen in de stad kan meedoen. De bewustwordingscampagne Allemaal verschillend. Allemaal Haags. laat daarom de vele goede voorbeelden op het gebied van toegankelijkheid in de stad zien. Op allemaalhaags.nl staan goede voorbeelden en tips om samen werk te maken van een stad zonder fysieke, sociale en digitale drempels.
Braille op De Pier is onderdeel van de campagne die is ontwikkeld door Lindblom en Bureau Visueel.
Meer informatie: Facebook, Instagram en YouTube