Ewald van Rooij
Directeur
Ewald van Rooij (1967) is senior consultant bij Lindblom public relations public affairs. Hij geeft samen met Diana Kleinjans leiding aan het bureau. Hij is actief voor een aantal opdrachtgevers zoals ING Nederland, de Koninklijke Boekverkopersbond, de branchevereniging van Nederlandse architectenbureaus en diverse participatie- en communicatieopdrachten bij gebiedsontwikkeling.
Ewald is gespecialiseerd in corporate communicatie vraagstukken voor bedrijven en overheden en public affairs. Hij treedt veelal op als strategisch adviseur of als coach van communicatie- en PA-managers, maar hij schuwt het handwerk niet. Hij is tevens actief als strategisch adviseur bij participatieprocessen.
Hij was betrokken bij de lancering van telecomaanbieder Ben. Hij bleef dit bedrijf (later T-Mobile) jarenlang adviseren. Ook was hij enkele jaren verantwoordelijk voor de Wijs op reis-campagne. Hij adviseerde verschillende grote ondernemingen bij fusies, rebrandingsoperaties en bij crises. Voor het Hoofdbedrijfschap Ambachten introduceerde hij de ambachtseconomie en organiseerde hij onder meer de Nacht van het Ambacht. Hij was communicatieadviseur van de Commissie Haren (Project X). Een aantal jaren was hij strategisch adviseur van de Nationale Ombudsman en hij ondersteunde ook de oprichting van de Maatschappelijke Raad Schiphol.
Hij begon zijn carrière in 1991 bij Van Rossum & Partners in Den Haag. Namens dit bureau was hij onder meer hoofd communicatie ad interim bij de Politie Regio Utrecht en communicatiemanager van een grote landelijke arbodienst. Hij verzorgde de lancering van het Millennium Platform onder leiding van Jan Timmer. Hij verliet Van Rossum & Partners in 1998 als partner, verantwoordelijk voor de Haagse vestiging van het bureau. Hij stapte over naar Pauw & Van Spaendonck. Bij dit Haagse bureau dat gespecialiseerd was in politieke lobby was hij adjunct-directeur. Hij werkte hier onder meer voor KLM Cargo en Philips International. In 2001 vertrok hij en richtte Lindblom public relations public affairs op.
Ewald is lid van de Beroepsvereniging voor Public Affairs (BVPA), de Vereniging voor Beoefenaars van Toegepaste Politicologie en het Internationaal Perscentrum Nieuwspoort.
Ewald is gespecialiseerd in corporate communicatie vraagstukken voor bedrijven en overheden en public affairs. Hij treedt veelal op als strategisch adviseur of als coach van communicatie- en PA-managers, maar hij schuwt het handwerk niet. Hij is tevens actief als strategisch adviseur bij participatieprocessen.
Hij was betrokken bij de lancering van telecomaanbieder Ben. Hij bleef dit bedrijf (later T-Mobile) jarenlang adviseren. Ook was hij enkele jaren verantwoordelijk voor de Wijs op reis-campagne. Hij adviseerde verschillende grote ondernemingen bij fusies, rebrandingsoperaties en bij crises. Voor het Hoofdbedrijfschap Ambachten introduceerde hij de ambachtseconomie en organiseerde hij onder meer de Nacht van het Ambacht. Hij was communicatieadviseur van de Commissie Haren (Project X). Een aantal jaren was hij strategisch adviseur van de Nationale Ombudsman en hij ondersteunde ook de oprichting van de Maatschappelijke Raad Schiphol.
Hij begon zijn carrière in 1991 bij Van Rossum & Partners in Den Haag. Namens dit bureau was hij onder meer hoofd communicatie ad interim bij de Politie Regio Utrecht en communicatiemanager van een grote landelijke arbodienst. Hij verzorgde de lancering van het Millennium Platform onder leiding van Jan Timmer. Hij verliet Van Rossum & Partners in 1998 als partner, verantwoordelijk voor de Haagse vestiging van het bureau. Hij stapte over naar Pauw & Van Spaendonck. Bij dit Haagse bureau dat gespecialiseerd was in politieke lobby was hij adjunct-directeur. Hij werkte hier onder meer voor KLM Cargo en Philips International. In 2001 vertrok hij en richtte Lindblom public relations public affairs op.
Ewald is lid van de Beroepsvereniging voor Public Affairs (BVPA), de Vereniging voor Beoefenaars van Toegepaste Politicologie en het Internationaal Perscentrum Nieuwspoort.
Ewald van Rooij
Directeur
Ewald van Rooij (1967) is mede-oprichter van Lindblom public relations public affairs. Hij heeft de dagelijkse leiding over het bureau en is actief voor een aantal opdrachtgevers, zoals ING, de Koninklijke Boekverkopersbond, Madurodam en diverse participatie- en communicatieopdrachten bij gebiedsontwikkeling.
Ewald is politicoloog. Hij begon zijn carrière in 1991 bij Van Rossum & Partners in Den Haag. Namens dit bureau was hij onder meer hoofd communicatie ad interim bij de Politie Regio Utrecht en communicatiemanager van een grote landelijke arbodienst. Hij verzorgde de lancering van het Millennium Platform onder leiding van Jan Timmer. Hij verliet Van Rossum & Partners in 1998 als partner, verantwoordelijk voor de Haagse vestiging van het bureau. Hij stapte over naar Pauw & Van Spaendonck. Bij dit Haagse bureau dat gespecialiseerd was in politieke lobby was hij adjunct-directeur. Hij werkte hier onder meer voor Ben Nederland, CMG Public Sector, KLM Cargo en Philips International. In 2001 vertrok hij en richtte Lindblom public relations public affairs op.
Ewald is gespecialiseerd in corporate communicatie vraagstukken voor bedrijven en overheden en public affairs. Hij treedt veelal op als strategisch adviseur of als coach van communicatie- en PA-managers, maar hij schuwt het handwerk niet. Hij is tevens actief als strategisch adviseur bij participatieprocessen.
Bij Lindblom was hij enkele jaren verantwoordelijk voor de Wijs op reis-campagne. Hij adviseerde verschillende grote ondernemingen bij fusies, rebrandingsoperaties en bij crises. Voor het Hoofdbedrijfschap Ambachten introduceerde hij de ambachtseconomie en organiseerde hij onder meer de Nacht van het Ambacht. Hij was communicatieadviseur van de Commissie Haren (Project X). Ewald is lid van de Beroepsvereniging voor Public Affairs (BVPA), de Vereniging voor Beoefenaars van Toegepaste Politicologie en het Internationaal Perscentrum Nieuwspoort.
Ewald is politicoloog. Hij begon zijn carrière in 1991 bij Van Rossum & Partners in Den Haag. Namens dit bureau was hij onder meer hoofd communicatie ad interim bij de Politie Regio Utrecht en communicatiemanager van een grote landelijke arbodienst. Hij verzorgde de lancering van het Millennium Platform onder leiding van Jan Timmer. Hij verliet Van Rossum & Partners in 1998 als partner, verantwoordelijk voor de Haagse vestiging van het bureau. Hij stapte over naar Pauw & Van Spaendonck. Bij dit Haagse bureau dat gespecialiseerd was in politieke lobby was hij adjunct-directeur. Hij werkte hier onder meer voor Ben Nederland, CMG Public Sector, KLM Cargo en Philips International. In 2001 vertrok hij en richtte Lindblom public relations public affairs op.
Ewald is gespecialiseerd in corporate communicatie vraagstukken voor bedrijven en overheden en public affairs. Hij treedt veelal op als strategisch adviseur of als coach van communicatie- en PA-managers, maar hij schuwt het handwerk niet. Hij is tevens actief als strategisch adviseur bij participatieprocessen.
Bij Lindblom was hij enkele jaren verantwoordelijk voor de Wijs op reis-campagne. Hij adviseerde verschillende grote ondernemingen bij fusies, rebrandingsoperaties en bij crises. Voor het Hoofdbedrijfschap Ambachten introduceerde hij de ambachtseconomie en organiseerde hij onder meer de Nacht van het Ambacht. Hij was communicatieadviseur van de Commissie Haren (Project X). Ewald is lid van de Beroepsvereniging voor Public Affairs (BVPA), de Vereniging voor Beoefenaars van Toegepaste Politicologie en het Internationaal Perscentrum Nieuwspoort.