Bewoners doen mee in campagne Zuidwest op z’n best
11/03/2021LKHA: Mogelijk honderden jongeren ‘op vakantie’ achtergelaten of gedwongen in het huwelijksbootje
02/07/2021Op 11 mei presenteerden de Nationale ombudsman, Kinderombudsman en Veteranenombudsman hun jaarverslag 2020 aan een nieuw gekozen Tweede Kamer. Lindblom was nauw betrokken bij de totstandkoming van het jaarverslag en PR & communicatie daaromheen.
De ombudsmannen constateren in hun jaarverslag dat het nog steeds te vaak misgaat tussen burger en overheid. Dat moet echt anders, de burger verdient beter. Het jaarverslag is daarom tegelijkertijd een oproep aan de Tweede Kamer: maak wetgeving die simpel en begrijpelijk is.
Herstel van vertrouwen
De toeslagenaffaire laat zien dat burgers door de overheid in desastreuze problemen terecht kunnen komen. Erkenning en een helpende hand laten soms heel lang op zich wachten. Het vertrouwen van burgers in de overheid staat hierdoor in toenemende mate onder druk. Herstel hiervan vraagt om een overheid die eerst laat zien zélf betrouwbaar te zijn. Dat begint met burgers weer vertrouwen te geven. In het belang van alle burgers. Want de burger verdient beter.
Lindblom was, in opdracht van de Nationale ombudsman, nauw betrokken bij de totstandkoming van het jaarverslag en alles daaromheen. Van de redactie van het jaarverslag, tot de pre-productie van de presentatievideo en de productie van een interactieve interne presentatie.
Online jaarmagazine
Naast het jaarverslag, produceerde Lindblom in opdracht van de Nationale ombudsman ook een interactief online jaarmagazine. In boeiende interviews, artikelen en video’s kom je als lezer alles te weten over de ombudsmannen en de maatschappelijke impact van hun werk.